Beginnjahr 2015 Abschlussjahr 2016

Institutionen

durchführende Institutionen übergeordnete Institutionen

Personen

ProjektleiterInnen+Ansprechpersonen MitarbeiterInnen
Ländercode Malta, Österreich Sprachcode Deutsch, Englisch
Schlagwörter DeutschBeteiligung, Lehrperson, Entscheidungsprüfung
Abstrakt

The Language Testing Research Group Innsbruck is authoring four chapters for a book on teacher involvement in high stakes exams. The book is edited by Daniel Xerri and Patricia Vella-Briffa and published by Springer. The four chapters are:

- Fostering assessment literacy through teacher involvement in high stakes exams

- Potentials and challenges of teacher involvement in rating scale design for high stakes exams

- The role of classroom teachers in standard setting and benchmarking

- Managing decentralized teacher marking of open-ended test items in a standardized examination

Erhebungstechniken und Auswahlverfahren

"Den Eintrag zu den „Book chapters“ bitte entfernen, oder zumindest den Titel ändern lassen zu „Teacher involvement in high-stakes language testing“. Es war halt kein Projekt im Sinne, dass es einen Auftraggeber oÄ gegeben hat, sondern wir haben das einfach als Team nebenbei untersucht", Bitte des Projektleiters, den Eintrag zu löschen.

Publikationen (+ link zum OBV)
  • Holzknecht, F., Kremmel, B., Konzett, C., Eberharter, K., Konrad, E., & Spöttl, C. (forthcoming). Potentials and challenges of teacher involvement in rating scale design for high-stakes exams. In Xerri, D., & Vella Briffa, P. (Eds.): Teacher involvement in high stakes language testing. Springer. Konrad, E., Spöttl, C., Holzknecht, F., & Kremmel, B. (forthcoming). The role of classroom teachers in standard setting and benchmarking. In Xerri, D., & Vella Briffa, P. (Eds.): Teacher involvement in high stakes language testing. Springer. Kremmel, B., Eberharter, K., Holzknecht, F., & Konrad, E. (forthcoming). Fostering language assessment literacy through teacher involvement in high-stakes test development. In Xerri, D., & Vella Briffa, P. (Eds.): Teacher involvement in high stakes language testing. Springer.
    Link zum Bibliotheken Verbund
Internet (pages + downloads)
Hauptkategorie(n)Bildungstheorie (Themenfeld)
Evaluation und Beratung
Mit den Themen des Projekts weitersuchen