Beginnjahr 2021 Abschlussjahr 2023

Institutionen

durchführende Institutionen übergeordnete Institutionen finanzierende Institutionen

Personen

Ländercode Österreich Sprachcode Deutsch
Schlagwörter DeutschMehrsprachigkeit, Bildungswegentscheidungen, Biographische Interviews, Mehrsprachigkeitsbiographien, Biographiearbeit, Bildungskarriere, Sprachbiographien, Montenegro, Deutschstudium
Schlagwörter Englischlanguage biography, student biographies, biographical research, biographical interviews, educational pathways
Abstrakt

In comparison to the other post-Yugoslavian states, Montenegro has been almost completely neglected in the 'Western' perception and academia. MEPiM takes this gap as a starting point and aims at contributing to the study of multilingualism and education in Montenegro, focusing on multilingual educational pathways of university students. As a multiethnic and multilingual country, Montenegro is particularly well suited for a scholarly study on the interconnection of languages and education. At the interface of education and sociolinguistics, the project reconstructs the multilingual educational pathways of students of German studies in Montenegro, using biographical interviews.

Ergebnisse

Goals:

  • Knowledge-production about language and multilingualism in educational institutions and in children's and youth environments more generally in Montenegro
  • Reconstruction of multilingual (international) educational pathways of university students
  • Reconstruction of socio-political questions related to multilingualism and migration in Montenegroegro.
Internet (pages + downloads)
Hauptkategorie(n)Verhalten und Persönlichkeit
Soziales Umfeld (Gesellschaft, Kultur, Sprache und Religion)
Sprachen
Lehren und Lernen (Prozesse und Methoden)
Schulen und andere Bildungseinrichtungen
Europäische Union
Mit den Themen des Projekts weitersuchen