Beginnjahr 2019 Abschlussjahr

Institutionen

durchführende Institutionen übergeordnete Institutionen

Personen

ProjektleiterInnen+Ansprechpersonen
Ländercode Österreich Sprachcode Deutsch, Englisch
Schlagwörter DeutschUmwelterziehung, Informelles Lernen, Mensch-Tier-Beziehung, Kritische Theorie, nicht-formelles Lernen
Abstrakt

Over the past few decades, the increase in public and scholarly attention to human-animal relations has inspired an animal turn in a number of academic disciplines including environmental education research. This project engages with the literature on animals in environmental education, and human-animal studies more widely, with respect to its theoretical foundations in critical pedagogy, ecofeminism and posthumanist philosophy, considers empirical work on formal, nonformal and informal learning spaces and discusses the implications of a non-anthropocentric and anti-speciesist paradigm for teaching and research.

Internet (pages + downloads)
Hauptkategorie(n)Bildungsinhalt (Themenfeld)
Soziales Umfeld (Gesellschaft, Kultur, Sprache und Religion)
Bildungstheorie (Themenfeld)
Lehren und Lernen (Prozesse und Methoden)
Mit den Themen des Projekts weitersuchen