Beginnjahr 2018 | Abschlussjahr 2020 |
Institutionendurchführende Institutionen finanzierende InstitutionenPersonenProjektleiterInnen+Ansprechpersonen |
Ländercode Österreich, Iran | Sprachcode Deutsch, Englisch | |
Schlagwörter Deutsch | Lerntheorie, Internationale Kooperation, Veränderungspotential, Weiterbildung Lehrer*innen | |
Schlagwörter Englisch | teacher training, international cooperation, transformative learning | |
Abstrakt | The leading question of this research project is why teachers’ professional development and in-service training programs often do not make an effective change in the current situation of teachers' actions in classrooms and their personal practical knowledge and, finally, which methods for teachers’ professional development could be effective to make a sustainable improvement. | |
Internet (pages + downloads) | ||
Hauptkategorie(n) | Lehren und Lernen (Prozesse und Methoden) Schulen und andere Bildungseinrichtungen Bildungstheorie (Themenfeld) Wirtschaftliches Umfeld | |
Mit den Themen des Projekts weitersuchen |
|